Нужните, съвременни елемента, от които всеки бизнес има нужда
Интернет драстично променя начина, по който информацията се споделя и има силно въздействие върху маркетинга на всеки един бизнес, искащ да успее онлайн. През последните няколко години е имало повече от една промяна. Повечето бизнеси намират публикуването на оригинално съдържание по-успешно от рекламите по другите сайтове – банери, статии и др., заради допълнителни ползи, които предлага – брандинг и увеличаване на аудиторията.
Но кои реално ще са топ методите, които ще доминират в онлайн маркетинга през 2014 година?
Контент маркетинга или съдържанието ще е най-силното оръжие на бизнеса
Един от основните начини, чрез които бизнеса ще успее да изгради авторитет и да увеличи аудиторията си е именно чрез създаването на стойностно и ценно съдържание, разпространявайки го по своите канали. Това най-често включва съответната информация за индустрията, продуктите и материали забавляващи потребителите. Правейки това, компанията ще успее да изгради имидж на стабилен бизнес в очите на своите настоящи и бъдещи клиенти. Според Content Marketing Institute, топ B2B стратегиите около съдържанието са социалните медии, статиите в нишови сайтове, електроните бюлетини, клиентските отзиви, видеата.
С помощта на един или повече канала, фирмите са в състояние да се изградят положителна репутация в тяхната индустрия. Тази тенденция показва, че достигането на пазара чрез телевизионните реклами и радио рекламите стават все по-малко ефективен метод. Вместо това, по-добре е бизнеса да се концентрира върху този тип маркетинг, като създава ценно, ангажиращо съдържание, предназначено за специфичната аудитория.
Маркетингът в социалните мрежи ще изисква повече разнообразие
Само преди няколко години бизнесите бяха ограничени по отношение социални медии, които можеха да включат успешно във своите маркетинг кампании, както правят в наши дни, използвайки големците Facebook, Twitter, Google+. Сега, изглежда, че тези социални сайтове присъстват в онлайн стратегията на всеки един бизнес. Докато някои са винаги актуални, то други като Pinterest, LinkedIn, Tumblr, Instagram и други, набират все по-голяма популярност, предоставяйки на бизнеса различни формати и опции за публикуване на съдържание, за да може да се ангажира повече аудиторията. Нещо, което е доказано, че печели клиенти.
Това доказва само едно нещо – бизнесът има нужда от социалните мрежи повече от всякога. Те са именно „новият“ канал за комуникация и идват навреме в помощ на бранда. Но е редно и да измерите кой социален сайт носи най-големи ползи за бизнеса ви.
Графиките ще се наложат бързо и качествено в съзнанието на потребителите
Потребителите постоянно са ангажирани малко или много с реклами, заливащи ги отвсякъде. Става все по-важно съдържанието на рекламите да бъде поднесено лесно и бързо разбираемо. Ако сте забелязали, социалните мрежи са „цветни“ от вътре….пълни с графики и картинки. Ето защо и успеха на сайтове като Buzzfeed и Pinterest е гарантиран. Просто съдържанието под формата на графични изображения взимат своето надмощие все повече.
Успешните публикации е в полза на една маркетингова кампания.в блоговете, които получават най-много споделяния в социалните мрежи, имат една обща характеристика: те имат графики, внедрени в съдържанието, които обясняват много просто важните точки в публикацията. Добър пример за това са инфографиките, които са комбинация от изображения и кратък описателен текст, за да обяснят темата, предоставят статистическа информация или просто данни от изследвания.
Макар че повечето маркетинг експерти се съмняваха в това, че традиционната текстово съдържание напълно ще излезе от мода, става по-скоро ясно, че включването на изображения е само в полза.
По-малкото ще е повече
Една забележителна тенденция е видимата промяна в предпочитанията на потребителите по отношение на опростените маркетингови послания, вместо по-задълбочените такива. Като се замислите, някои от най-известните марки по света, например Apple и Google, те съвсем отворено ценят простотата. Дори Pinterest може да се похвали с чиста, подредена и минималистична естетика.
Повечето потребителите се чувстват объркани от постоянния порой от информация и реклами, които крещят „вижте ме“. Иновативните търговци следват обратната логика. Те просто се опитват да намалят броя послания, а не се опитват да „задушат“ своята аудитория с ненужна информация.
Най-добре го описва извадка от статия на Forbes:
„В резултат на бързо-развиващия се дигитален живот и безграничната ни връзка със света, 2013 г. е вероятно да бъде една годината, в която най-успешните маркетингови стратегии ще бъдат тези, които не само са опростени, но насърчават потребителите да взимат решения дори и с няколко кратки и ясни послания.“
Необходимост от съдържание за мобилни устройства
Ще е нужно съдържание за мобилни устройства
Поради широкото (и бързото) разпространение и използване на смартфони и таблети, необходимо за компаниите да създават съдържание, което е достъпно за мобилните потребители. Според Forbes, „87% от свързаните продажби устройства до 2017 г. ще бъде таблети и смартфони.“ Дали това е създаване на алтернативна мобилна версия на уеб сайт или използване на отзивчиви уеб дизайн, това е важно да се осигури положителен опит за потребителите, които търсят чрез мобилно устройство.
В противен случай, това е лесно да загубят клиенти за конкуренти, които са се адаптирали към тази тенденция. Тъй като преминаването от традиционните персонални компютри и лаптопи с мобилните устройства продължава, фирми, които не са на борда са склонни да страдат.
В заключение може да се каже, че всичко променящо се изцяло логически ориентирано към пазарните нужди. Достатъчно е са се запитаме как достъпват определена информация потребителите, за да си отговорим кои са най-ефективните методи, с които можем да достигнем до тях.
Follow Us!